måndag 19 september 2011

Bett tjaffs!

Efter skolan idag åkte jag till stan. Åt mat, tittade lite på bibban och gick sedan för att titta på lite tapeter till mitt rum, hittade en jätte fin, det tyckte mamma med sen när hon kom och tittade, men det är ju inte en helt billig historia dethär med tapeter. Men det är tur att det är gratis att titta :D
Mamma och jag åkte och handlade och sen for vi hem. Sen jag kom hem har jag bara tagit det lugn, mamma var så snäll och mockade åt mig idag, tack för det :)
Sen hade mamma en överraskning till mig, det är inte alla dagar man får det :D
Det var ett rosa och blått fleece täcke, en blå Lena Furberg grimma och ett träns som jag skulle betala, men det fick jag också av mamma. GISSA OM JAG BLEV GLAD  :D Allt till Sickan såklart :D
Det ska bli så spännande att prova rida på det nya tränset, det är nämligen ett remontträns. Förut tyckte jag att det var bland det fulaste jag sett. Men nu inser jag att utrustning handlar om allt annat än stil, EGENTLIGEN. Huvudsaken för mig är att båda ryttare och häst trivs i grejerna, men såklart vill jag också att det ska se bra ut, ge ett snyggt intryck. Men det får inte ske på hästens bekostnad. Så det ska bli spännande och se om det är någon skillnad :D

Sickan är så otroligt kännslig, för allt. All utrustning måste sitta "perfekt" annars går det inte. Hon blir sur, får skav, stretar emot och allt blir bara helt omöjligt, och då menar jag verkligen jätte kännslig. Men vår uppgift är att vända det till något bra, ja, kanske inte i utrustningens väg på det sättet, men när det gäller ridningen. Allt som man tycker är krångligt har man som uppgift att vända till något man lyckats med.


Just nu rider jag Sickan på ett Nova bett.  Och det fungerar verkligen bäst av alla alternativ hittils, och på pullarträns, för det blir stadigast.


Men jag funderar på att prova ett Kimblewickbett. Det som talar mot det är för att hon är så kännslig i munnen och kimblewick bettet blir ganska skarpt, men det som talar för det är att det ligger så stadigt i munnen, och vi har ett hemma så jag kan prova. Så jag ska nog testa.


Hörs snart igen!
Kraaam :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar