måndag 10 oktober 2011

Ridoverall, "halare"

I helgen kom min rid overall som mamma och jag hade beställt :D
Den var jättefint.
Förra året bodde jag i mammas rid overall, eller Halare som vi säger här på Åland, bondigt och bra ^^
Ne, men helt ärligt, det är inte spc snyggt, men den är verkligen jätte praktisk. Och praktiska saker är det som vinner för mig i längden. Spc när det gäller hästarna. Och vad gör det att man ser ut som en snöboll (dock svart snöboll) på hästen, vem ska bry sig? Inte jag iallafall, för om jag får hålla mig varm, så rider jag så otroligt mycket bättre, vem rider bra när man sitter som en isklump och fryser på hästen!?
Det är faktiskt värt att investera i en "halare" om man frågar mig, och om man tycker som jag, att dem är alldelles för dyra för ens egen plånbok så går dem att hitta på nätet, jag köpte min begagnad. Men vad gör det när den är nästan som ny och rentvättad!?
Aja, hur som haver, nu är jag redo för vintern!

1 kommentar: