tisdag 27 september 2011

Tandläkaren, skola, lunch, middag, simma!

Sitter i skolan, har just ätit lunch, och duktigt nog druckit min näringsdryck, för dem som vill veta var det vaniljsmak och den är så extremt god :D
Innan det var jag till tandläkaren, fy sjutton, men som tur var var dem väldigt snälla, jag fick hålla assistenten i handen, och det hjälpte faktiskt, jag hade ett hål som dem borrade, det gjorde ont :/ När är det man får bedövning egentligen? För jag fick ingen bedövning.
Men iallafall!

Idag ska Sickan vila, hon har gått nu 6 dagar på raken, så det är dags för henne att ta en lugn dag.

Jag, mamma, brorsan och extra pappa ska och simma efter skolan, men först ska vi äta middag i stan. Det känns inte sådär jätte lockande, men det kanske blir bra iallafall? Det är kallt e bassängerna, och jag är för trött för att simma, dessutom måste man visa sig i baddräkt vilket jag känner mig mindre bekväm med.


Ha det så bra!
/Louise

2 kommentarer:

  1. Åhh det är ju jätteskönt att simma, har man väl kommit ner i vattnet släpper man den där kroppskänslan du ogillar fort...

    Min tandläkare ger bedövning varje gång! Har som policy att inget ska göra ont, så be om bedövning nästa gång de borrar och se till att den får verka rejält länge innan de börjar borra.

    Låter som du har en jättejobbig kamp! Men jag tror du kommer ta dig ur även om det tar tid, enda anledningen att jag tror det är för att du är medveten och har ett starkt stöd bakom dig, vilket är urviktigt!

    Jag förstår mkt väl hur du känner inför vissa saker... rädslan. Ja du vet.

    Ohh appropå näringsdryck, drack en med svartvinbär som var supernice, har du provat?

    Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Nejmen fy, varför bedövade dom inte? :(
    Jag var typ livrädd när jag skulle borra och ville inte ha bedövning, men sen sa dom att jag måsta endå. (folk säger att den gör så ont) Men själva sticket känns ingenting och det drar bara lite i tandköttet när dom sprutar in den så jag fattar inte varför dom inte gav den för jag kan tänka mig att borrningen gör ondare än bedövningen!
    Kram!

    SvaraRadera