lördag 24 september 2011

Dubbel mening om helgerna!

Äntligen helg, eller ja, det är lite dubbelt. Rutinerna på vardagarna är det som får mig att orka, på helgerna skiter sig allt vad rutiner heter. Det är som någon skulle dra undan mattan under fötterna på mig. Jag har liksom ingen plattform att stå på alls, vilket skapar en hel del panik, och framförallt, Ångest. Och det som är bra på helgerna är egentligen det som gör att helgerna blir så jobbiga. Vilan. Jag får tid att sova, jag får tid att återhämta mig efter en hel skolvecka vilket jag verkligen behöver, MEN att vila skapar ångest, kännslan av lathet är bland det värsta jag vet. Men, nu är det så att det blir helg, oavsett om jag vill eller inte, så, jag får helt "enkelt" göra det bästa av det hela. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar